אבחון בעיות קשב וריכוז – 3 דברים שחשוב לדעת

להפרעות בקשב ובריכוז יכולות להיות סיבות רבות, סיבות נוירולוגיות וסיבות רגשיות ולעתים שתי הסיבות מעורבות זו בזו.

אין ספק כי בעיות ומצוקות רגשיות כמו חרדה, דיכאון, מחשבות טורדניות, משברים במשפחה ועוד עלולים לגרום לתופעות דומות הנגרמות כתוצאה מבעיות נירולוגיות. אך חשוב להבחין בין הסיבות לבעיות מאחר ודרך הטיפול בבעיות שונה.

בבעיות רגשיות יש לטפל טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי. בבעיות נירולוגיות יש למצוא שיטות לימוד שיקלו על הלומד להתמודד עם הקשיים ואפשר, בהתאם לצורך להיעזר גם בתרופת הריטלין. חשוב לדעת כי אם הבעיות אינן נובעות מבעיות נירולוגיות, אלא מבעיות פסיכולוגיות, הטיפול בריטלין לא יועיל.

הקריטריונים של אבחנת קשב וריכוז כוללים מספר תנאים:

דפוס קבוע של היפראקטיביות או חוסר ריכוז המפריעים להתפתחות ולתפקוד התקין של הילד.

כאשר אחד מהסימנים הבאים מופיע ונמשך לפחות במשך תקופה של חצי שנה ברמה שאינה מתאימה לגיל של הילד ולשלב ההתפתחותי שבו הוא נמצא:

הילד אינו מקדיש תשומת לב לפרטים או שעושה שגיאות טיפשיות בפעילויות שונות.

הילד מתקשה לשמור על קשב למשך זמן במשחק או במטלות לימודיות.

הילד נראה כמי שאינו מקשיב כאשר מדברים אליו.

הילד אינו עוקב אחרי ההוראות הניתנות לו ומתקשה להשים מטלות שונות.

הילד מתקשה בארגון של מטלות כמו שמירה על סדר, ארגון זמן ומרחב ועוד.

הילד מסרב לעסוק בפעילויות הדרשות מאמץ מנעלי ממושך כמו הכנת שיעורי בית, מטלות לימודיות בכיתה ועוד.

הילד נוטה לאבד דברים הדרושים לו למטלות או לפעילויות כמו עטים, מחברות, צבעים ועוד.

הילד מוסח בקלות על ידי גירויים חיצוניים.

הילד, או המבוגר, מגיב בעצבנות ומגלה סימני עצבנות כמו תיפוף בידיים או ברגליים, התפתלות על הכיסא ועוד.

הילד חש קושי וחוסר עניין בעיסוקים בשעות הפנאי.

צרו קשר

המחופשים ביותר

מבחן BRC הוא מבחן נוירולוגי ממוחשב שתפקידו לסייע לאנשי המקצוע להבין את הקשיים עימם מתמודד המטופל, לעזור להגיע לאבחנה מדויקת ולהתאים תכנית טיפול באופן אישי לכל מטופל.

אבחון או מבחן דידקטי הוא תהליך באבחנה של לקויות למידה. האבחון מתבצע על ידי איש מקצוע מתחום תורת ההוראה, ובו נבדקות יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא וכתיבה, זיכרון והתארגנות. מטרת האבחון היא לסייע באיתור סיבות לכשלים לימודיים במטרה לבנות או לשפר תוכנית לימודים מותאמת על מנת לאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות.

בדיקת TOVA היא בדיקה ממוחשבת מסוג CPT) Continuous Performance Test) או בעברית – מבחן התפקוד המתמשך. דוגמאות נוספות למבחנים מסוג זה הם בדיקת ה-BRC, מוקסו וכדומה. הייחודיות של הבדיקה היא שהיא לא דורשת ידע מוקדם של שפה או חשבון לשם ביצועה, כמו בדיקות ממוחשבות אחרות.​

אבחון מוקסו : מבחן מוקסו : MOXO TEST : MOXO הינו כלי עזר מדעי שפותח בארץ לאבחון והערכה טיפולית של הפרעות קשב וריכוז. זהו מבחן ממוחשב חדשני

אבחון פסיכודידקטי בוחן את תפקודו הלימודי של התלמיד, ובעצם- תפקודו של אדם בכל גיל ובכל תחומי החיים, מושפע לא רק מיכולותיו השכליות. פעמים רבות אנו מסתכלים על מכלול הגורמים המעורבים בחייו.
שני ילדים בעלי יכולות קוגניטיביות דומות יתפקדו בבית הספר באורח שונה לגמרי אם, למשל, האחד מגיע מסביבה מאוד מטפחת המעודדת אותו לקרוא וללמוד, והשני מגיע מסביבה דלה יותר.

מרכז למידה

אבחון הממפה את הנקודות החזקות מול הקשיים . פיתוח תוכניות לימוד אישיות ויישומה, הקניית אסטרטגיות למידה בהנה והבעה , פיתוח זיכרון ויכולות ארגון של הנלמד העצמה רגשית ושיפור דימוי עצמי בכל שיעור .

כל הזכויות שמורות clickin360

בדוק זכאותך