הפרעת קשב

הפרעת קשב נחשבת לאחת ההפרעות השכיחות ביותר בתחום הנוירולוגיה והפסיכיאטריה. נתוני הסטטיסטיקה מדווחים כי בין  5% עד ל- 10% מבין הילדים בגיל בית הספר היסודי סובלים מהפרעה זו , רובם בנים, אך גם בנות עלולות לסבול מהפרעות קשב.

הפרעות קשב –3 דברים שחשוב לדעת

בניגוד למחשבה שרווחה בעבר, הפרעת הקשב אינה נעלמת בגיל מבוגר, אומנם חלק מהסובלים מהתופעה ילמדו איך להתמודד עם הבעיה. חלק גדול עדיין יסבול  מתסמינים שונים גם בגיל ההתבגרות ובחיים הבוגרים. כעשרים וחמישה אחוז מבין הבוגרים עם הפרעות קשב יפתחו אישיות אנטי סוציאלית, הם עלולים להתמכר לסמים, להתעמת עם החוק ועוד. כדי למנוע את התופעות האלו יש חשיבות עצומה לאבחון בעיות קשב וריכוז ולמתן טיפול מקצועי כבר בגיל צעיר.

ככל שהאבחון של בעיות קשב וריכוז יהיה בגיל צעיר יותר, כך הטיפול יהיה יעיל יותר ויצליח יותר. כאשר מסיבות שונות הילד לא מגיע לאבחון בגיל צעיר ולא מטופל בהקדם, הפרעות הקשה עלולות להיות מלוות בהפרעות

יש מספר מרכיבים קליניים להפרעת קשב:

ליקוי בקשב- הילדים הסובלים מהפרעת קשב מתקשים להקשיב ולהתרכז לטווח ארוך בנושא הנלמד. כל גירוי חיצוני מסב את תשומת לבם ומוציא אותם מהריכוז. לעתים הם יצליחו להתרכז במשימות שהם אוהבים כמו צפייה בטלוויזיה או במחשב, ולכן הריכוז בפעולות אלו אינו אינדיקציה להפרעות הקשב.

ילדים הסובלים מהפרעות קשב מאופיינים בפעילות יתר כבר מגיל צעיר המתבטאת, בין השאר, גם בהפרעה לסביבה. הילדים הסובלים מהפרעות אלו מפריעים בגן הילדים, בכיתה, הם קמים, יושבים, רצים, קופצים באי נוחות על הכיסא ונמצאים בעימות מתמיד עם הסביבה.

הילדים הסובלים מהפרעות קשב הם ילדים אימפולסיביים. קשה להם לשלוט בדחפים והם מתקשים להיכנס למסגרת ולציית להוראות ולחוקים. כאשר הם משחקים עם חברים, קשה להם לחכות בסבלנות לתורם, הם מתפרצים לדברי החברים ואוהבים לקחת חלק בפעולות העלולות לסכן אותם ואת הסביבה.

הילדים אינם אהודים בחברה והם מורחקים מתפקידים חברתיים. ההישגים שלהם נמוכים, הם חווים דחייה ותסכול, יש להם ירידה בערך העצמי ועוד.

הפרעות קשב אינן גזירת הגורל ואפשר להתמודד אתן בהצלחה! צרו קשר עם “מרכז גלאי“, הצלחנו לעזור לילדים רבים, נצליח לעזור גם לכם!

צרו קשר

המחופשים ביותר

מבחן BRC הוא מבחן נוירולוגי ממוחשב שתפקידו לסייע לאנשי המקצוע להבין את הקשיים עימם מתמודד המטופל, לעזור להגיע לאבחנה מדויקת ולהתאים תכנית טיפול באופן אישי לכל מטופל.

אבחון או מבחן דידקטי הוא תהליך באבחנה של לקויות למידה. האבחון מתבצע על ידי איש מקצוע מתחום תורת ההוראה, ובו נבדקות יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא וכתיבה, זיכרון והתארגנות. מטרת האבחון היא לסייע באיתור סיבות לכשלים לימודיים במטרה לבנות או לשפר תוכנית לימודים מותאמת על מנת לאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות.

בדיקת TOVA היא בדיקה ממוחשבת מסוג CPT) Continuous Performance Test) או בעברית – מבחן התפקוד המתמשך. דוגמאות נוספות למבחנים מסוג זה הם בדיקת ה-BRC, מוקסו וכדומה. הייחודיות של הבדיקה היא שהיא לא דורשת ידע מוקדם של שפה או חשבון לשם ביצועה, כמו בדיקות ממוחשבות אחרות.​

אבחון מוקסו : מבחן מוקסו : MOXO TEST : MOXO הינו כלי עזר מדעי שפותח בארץ לאבחון והערכה טיפולית של הפרעות קשב וריכוז. זהו מבחן ממוחשב חדשני

אבחון פסיכודידקטי בוחן את תפקודו הלימודי של התלמיד, ובעצם- תפקודו של אדם בכל גיל ובכל תחומי החיים, מושפע לא רק מיכולותיו השכליות. פעמים רבות אנו מסתכלים על מכלול הגורמים המעורבים בחייו.
שני ילדים בעלי יכולות קוגניטיביות דומות יתפקדו בבית הספר באורח שונה לגמרי אם, למשל, האחד מגיע מסביבה מאוד מטפחת המעודדת אותו לקרוא וללמוד, והשני מגיע מסביבה דלה יותר.

מרכז למידה

אבחון הממפה את הנקודות החזקות מול הקשיים . פיתוח תוכניות לימוד אישיות ויישומה, הקניית אסטרטגיות למידה בהנה והבעה , פיתוח זיכרון ויכולות ארגון של הנלמד העצמה רגשית ושיפור דימוי עצמי בכל שיעור .

כל הזכויות שמורות clickin360

בדוק זכאותך