אבחון ליקויי למידה – 5 דברים שחשוב לדעת

ליקויי למידה בא  לידי ביטוי בקשיים בקניית כלים בסיסיים למיומנויות שונות כמו קריאה, כתיבה, חישוב ועוד. כדי לתת מענה ללקויות אלו ולסייע לתלמידים המתמודדים עם תופעת הלקויות חשוב לערוך אבחון של ליקויי הלמידה. אבחון מקצועי יאשר את האבחנה כי התלמיד אכן סובל מלקויות למידה על בסיס נוירולוגי, ולא מקשיים אחרים בלימודים, ובמידה והלקות תאושר, האבחון יסייע בהבנה טובה של הקשיים שאתם מתמודד הלומד והתאמה של

בכל מקרה שבו מתעורר חשד לליקויי למידה, כדאי לערוך את האבחון כמה שיותר מוקדם, רצוי בשלבים הראשונים של בית הספר. מתן מענה ותמיכה לתמיד ימנע ממנו תחושות של תסכול ואכזבה ופגיעה בביטחון העצמי.

לאבחון ליקויי למידה יש שתי מטרות, המטרה הראשונה היא בנייה של תכנית טיפול מתאימה שתשפר את ההישגים של הלומד ואת התפקוד שלו בתחומי הלמידה והמטרה השנייה היא בקבלת זכאות לסיוע מגופים שונים כמו משרד החינוך ועוד.

 אבחון ליקויי למידה –  5 דברים שחשוב לדעת

אבחון מקצועי של ליקויי למידה יעזור להורים ולמורים להבין את הקשיים שאתם מתמודד הלומד. אבחון הלקויות הוא הצעד הראשון בדרך  לסיוע ,להתמודדות ולמתן מענה לקשיים שאותם חווה הלומד.

במסגרת האבחון נבחנות מיומנויות שונות כמו הבעה בעל פה, מיומנויות של כתיבה הכוללות הבעה בכתב, כתיב נכון, ארגון ועצוב הכתיבה, כתיבה, מיומנויות של קריאה והבנת הנקרא, חשיבה מילולית וחשיבה לא מילולית, תפיסה מרחבית ועוד.

כדי להצליח באבחון יש לבצע אותו רק באמצעות אנשי מקצוע מומחים, אנשי  מקצוע שצברו השכלה מתאימה וניסיון בתחום. אבחון שגוי ימנע מהלומד לקבל את העזרה והתמיכה וימנע טיפול מתאים.

כאשר ליקויי הלמידה אינן מאובחנות ומטופלות נכון, הן עלולות לגרום ללומד כישלונות חוזרים ונשנים, פגיעה בהישגים לימודיים, תגובות שליליות מהסביבה, ויותר מכול, פגיעה בביטחון העצמי העלולה להשליך על בעיות רגשיות שייגרמו כתוצאה מכך.

ליקויי למידה אינן נובעות מבעיות סביבתיות או מהזנחה רגשית, אלו בעיות נוירולוגיות העלולות ללוות את המטופל במשך כל שנות חייו, הן בשנות הילדות והן בשנות הבגרות. לכן מיד כאשר עולה החשד לכל סוג של ליקויי למידה, חשוב לפנות לאבחון ולקבל טיפול מתאים. ככל שהאבחון ייעשה בגיל צעיר יותר, כך הטיפול יינתן מוקדם יותר והסיכויים להתגבר על לקות הלמידה יהיו גדולים יותר.

מחפשים מכון מקצועי לאבחון ליקויי למידה, צרו קשר עם “מרכז גלאי – מרכז לאבחון וקידום כישורי למידה”. הצלחנו לעזור לאינספור תלמידים, נצליח לעזור גם לכם!

צרו קשר

המחופשים ביותר

מבחן BRC הוא מבחן נוירולוגי ממוחשב שתפקידו לסייע לאנשי המקצוע להבין את הקשיים עימם מתמודד המטופל, לעזור להגיע לאבחנה מדויקת ולהתאים תכנית טיפול באופן אישי לכל מטופל.

אבחון או מבחן דידקטי הוא תהליך באבחנה של לקויות למידה. האבחון מתבצע על ידי איש מקצוע מתחום תורת ההוראה, ובו נבדקות יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא וכתיבה, זיכרון והתארגנות. מטרת האבחון היא לסייע באיתור סיבות לכשלים לימודיים במטרה לבנות או לשפר תוכנית לימודים מותאמת על מנת לאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות.

בדיקת TOVA היא בדיקה ממוחשבת מסוג CPT) Continuous Performance Test) או בעברית – מבחן התפקוד המתמשך. דוגמאות נוספות למבחנים מסוג זה הם בדיקת ה-BRC, מוקסו וכדומה. הייחודיות של הבדיקה היא שהיא לא דורשת ידע מוקדם של שפה או חשבון לשם ביצועה, כמו בדיקות ממוחשבות אחרות.​

אבחון מוקסו : מבחן מוקסו : MOXO TEST : MOXO הינו כלי עזר מדעי שפותח בארץ לאבחון והערכה טיפולית של הפרעות קשב וריכוז. זהו מבחן ממוחשב חדשני

אבחון פסיכודידקטי בוחן את תפקודו הלימודי של התלמיד, ובעצם- תפקודו של אדם בכל גיל ובכל תחומי החיים, מושפע לא רק מיכולותיו השכליות. פעמים רבות אנו מסתכלים על מכלול הגורמים המעורבים בחייו.
שני ילדים בעלי יכולות קוגניטיביות דומות יתפקדו בבית הספר באורח שונה לגמרי אם, למשל, האחד מגיע מסביבה מאוד מטפחת המעודדת אותו לקרוא וללמוד, והשני מגיע מסביבה דלה יותר.

מרכז למידה

אבחון הממפה את הנקודות החזקות מול הקשיים . פיתוח תוכניות לימוד אישיות ויישומה, הקניית אסטרטגיות למידה בהנה והבעה , פיתוח זיכרון ויכולות ארגון של הנלמד העצמה רגשית ושיפור דימוי עצמי בכל שיעור .

כל הזכויות שמורות clickin360

בדוק זכאותך