הפרעת קשב ADD

כולנו מכירים את הילדים הסובלים מהפרעת קשב ADD, הם ילדים מקסימים, מלאי חן, חברתיים ואהובים. אבל המורה לעתים קרובות מתלוננת שהם לא מספיק מרוכזים, שהם נוטים לשכוח את המחברת לעתים קרובות, לאבד חפצים, הם לא מרוכזים בכיתה והם נכשלים במבחנים שוב ושוב. פעם היינו אומרים שהם ילדים עצלנים, שהם לא אוהבים ללמוד, שהם לא רציניים, אך היום מבינים שייתכן והילדים האלו סובלים מהפרעת קשב ADD הגורמת להם קשיים רבים, קשיים שעל אף הרצון הטוב, הם לא מצליחים להתמודד אתם.

הפרעת קשב וריכוז נחלקת לשני סוגים, הפרעת קשב ADD, והפרעת קשב ADHD. בעוד שהפרעת קשב ADHDמלווה בתופעות של אימפולסיביות והיפראקטיביות, הפרעת קשב ADD נחשבת להפרעת קשב טהורה, להפרעה שקטה.

הפרעת קשב ADD – בואו להכיר את הבעיה

החוקרים מציינים סימנים שונים המאפיינים את הילדים הסובלים מהפרעת קשב שקטה, סימנים שצריכים להדליק נורה אדומה אצל אנשי החינוך, הגננת או המורה וגם אצל ההורים.

הסימנים הבולטים המאפיינים את ההפרעה הם ילדים שחולמים בהקיץ לעתים קרובות, ילדים שאינם מסוגלים להתרכז זמן ארוך ודעתם מוסחת בקלות, ילדים שחווים קשיים בהתארגנות למילוי משימות ומטלות, ילדים הנוטים להשתעמם מהר ולעבור לעסוק בדברים אחרים, ילדים ששוכחים לעשות שיעורי בית או שהם מתחילים, אך אינם מתמידים ומפסיקים באמצע ועוד. ילדים אלו אינם מפריעים, במקרים רבים לצופה מן הצד נראה כאילו הילד מקשיב אך באמת הוא לא מקשיב, לא עוקב אחרי ההוראות, לא מסוגל להתרכז ודורש הסברים חוזרים שוב ושוב כדי להבין את ההוראות.

כדי לקבוע כי הילד סובל מהפרעת קשב וריכוז טהורה צריכים להתקיים לפחות שישה סימפטומים מבין הסימפטומים הבאים ובתוך תקופה של שישה חודשים לפחות. לילד יש קושי בתשומת לב לפרטים קטנים והוא מרבה לטעות.

לילד יש קושי בביצוע פעולות שונות לעתים קרובות.

הילד לא מקשיב לעתים קרובות.

הילד אינו ממלא הוראות ונכשל בהשלמת משימות.

לילד יש קשיים בביצוע מטלות שונות לעתים קרובות.

הילד נמנע מלעסוק במשימות הדורשות מאמץ מנטלי.

דעת הילד מוסחת בקלות בעקבות גירויים חיצוניים.

הילד נוטה לשכוח חפצים ומילוי משימות יום יומיות.

 

הפרעת קשב ADD אינה גזירת הגורל ואינה חייבת להפריע או לעכב את התפתחות הילד. יש שיטות ודרכים שונות שבאמצעותן אפשר לסייע לילד להתגבר על הקשיים, להתמודד אתם בהצלחה, להצילח בלימודים, בעבודה גם בחיים הצעירים וגם בחיים הבוגרים.

צרו קשר

המחופשים ביותר

מבחן BRC הוא מבחן נוירולוגי ממוחשב שתפקידו לסייע לאנשי המקצוע להבין את הקשיים עימם מתמודד המטופל, לעזור להגיע לאבחנה מדויקת ולהתאים תכנית טיפול באופן אישי לכל מטופל.

אבחון או מבחן דידקטי הוא תהליך באבחנה של לקויות למידה. האבחון מתבצע על ידי איש מקצוע מתחום תורת ההוראה, ובו נבדקות יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא וכתיבה, זיכרון והתארגנות. מטרת האבחון היא לסייע באיתור סיבות לכשלים לימודיים במטרה לבנות או לשפר תוכנית לימודים מותאמת על מנת לאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות.

בדיקת TOVA היא בדיקה ממוחשבת מסוג CPT) Continuous Performance Test) או בעברית – מבחן התפקוד המתמשך. דוגמאות נוספות למבחנים מסוג זה הם בדיקת ה-BRC, מוקסו וכדומה. הייחודיות של הבדיקה היא שהיא לא דורשת ידע מוקדם של שפה או חשבון לשם ביצועה, כמו בדיקות ממוחשבות אחרות.​

אבחון מוקסו : מבחן מוקסו : MOXO TEST : MOXO הינו כלי עזר מדעי שפותח בארץ לאבחון והערכה טיפולית של הפרעות קשב וריכוז. זהו מבחן ממוחשב חדשני

אבחון פסיכודידקטי בוחן את תפקודו הלימודי של התלמיד, ובעצם- תפקודו של אדם בכל גיל ובכל תחומי החיים, מושפע לא רק מיכולותיו השכליות. פעמים רבות אנו מסתכלים על מכלול הגורמים המעורבים בחייו.
שני ילדים בעלי יכולות קוגניטיביות דומות יתפקדו בבית הספר באורח שונה לגמרי אם, למשל, האחד מגיע מסביבה מאוד מטפחת המעודדת אותו לקרוא וללמוד, והשני מגיע מסביבה דלה יותר.

מרכז למידה

אבחון הממפה את הנקודות החזקות מול הקשיים . פיתוח תוכניות לימוד אישיות ויישומה, הקניית אסטרטגיות למידה בהנה והבעה , פיתוח זיכרון ויכולות ארגון של הנלמד העצמה רגשית ושיפור דימוי עצמי בכל שיעור .

כל הזכויות שמורות clickin360

בדוק זכאותך